Clap along - listening comprehension. Part 2.

Hello everyone ;))

Today we continue our lessons listening to songs that improve our mood.
We start with a hit from 'Despicable me'  widely known not only among the youngest. Everyone will clap along in a moment ;))

Dziś kontynuujemy słuchanie piosenek, które poprawiają nasz nastrój.
Zaczynamy od przeboju, znanego nie tylko wśród najmłodszych ;))  W swoim czasie Pharell Williams zaraził wielu z nas pozytywną energią. Tak jest do teraz ;))

Słuchamy - uzupełniamy luki, potem analizujemy wyrażenia z tekstu.
                                                      


It might seem .............. what I'm 'bout to say
Sunshine she's here, you can ...........................

I'm a hot air balloon that could go to space

With the ............, like I don't .............. baby by the way

Huh, because I'm happy
Clap along if you feel like a room without a ..................

Because I'm happy

Clap ................ if you feel like happiness is the truth

Because I'm happy

Clap along if you know what ....................... is to you

Because I'm happy

Clap along if .............. like that's what you wanna do

Here come bad ............, talking this and that
(Yeah) Well, give me all you got, and don't hold it back

(Yeah) Well, I should probably warn you I'll be .....................

(Yeah) No offense to you, don't waste your .................

Here's why

Because I'm happy
Clap along if you feel like a room without a roof

.................... I'm happy

Clap along if you feel like happiness is the ...........

Because I'm happy

Clap along if you ................ what happiness is to you

Because I'm happy

Clap along if you feel like that's ............................

Hey, come on, uh
Bring me ................, can't nuthin' (happy)

Bring me down

My level is too high to bring me down (happy)

Can't nuthin', bring me down (happy)

I said, let me tell you now, unh (happy)

Bring me ...............can't nuthin', bring me down (happy, happy, happy)

My level is too high to bring me down (happy, happy, happy)

Can't nuthin' bring me down (happy, happy, happy)

I said

Because I'm happy


....................... if you feel like a room without a roof

Because I'm happy

Clap along......................... like happiness is the .................

Because I'm happy

Clap along if you know what happiness is to you

Because I'm happy

Clap along if you feel like that's what you wanna do (...)

Come on, unh bring me down can't nuthin' (happy, happy, happy)


Bring me down my level is too high (happy, happy, happy)

Bring me down can't nuthin' (happy, happy, happy)

Bring me down, I said (....)
Źródło: LyricFind

Autorzy utworu: Pharrell Williams




So what else except happiness ;)) have we got here?
Po pierwsze - kilka MODAL VERBS  (czasowników modalnych) takich jak: might/ could/ should.  Jest jeszcze parę innych takich jak: can, must, would etc. uczyliśmy sie ich nie tak dawno w młodszych klasach, a starsi też powtarzali. W razie w. odsyłam do gramatyki i ćwiczeń z poprzednich lekcji. Tu jedno on line:   https://learningapps.org/view3589267

Might

It might seem crazy - To może wydawać się szalone

Might używamy do wyrażania możliwości, a także tego co prawdopodobnie zrobimy w przyszłości, np.: I might go there - Może tam pójdę. I might buy a new jeans. - Może kupię nowe dżinsy. 

Could

I’m a hot air balloon that could go to space - Jestem balonem napełnionym gorącym powietrzem, który mógłby wzlecieć w kosmos.

Could używamy by wyrazić prawdopodobieństwo, że coś może, ale nie musi być zrobione,  
np.:
I could go for a walk but I don’t want. - Mógłbym iść na spacer, ale nie chcę.
Could używamy także gdy mówimy o jakiejś umiejętności z przeszłości, np.:
He could play the guitar very well. - On umiał grać na gitarze bardzo dobrze.

lub wyrażenia prośby np.:
Could you wait for me? - Czy możesz na mnie zaczekać? (Jest grzeczniejsze niż użycie: can).

Should

I should probably warn you. - Prawdopodobnie powinienem Cię ostrzec.
Should używamy do mówienia o powinnościach, ale także w radach.

You should keep your dog on a lead. - Powinieneś trzymać swojego psa na smyczy.
You should read this book because it’s really interesting. - Powinieneś przeczytać tą książkę bo jest naprawdę interesująca.

Zwroty & wyrażenia

Happy jest także używane w życzeniach, ale nie zawsze tłumaczone jest dosłownie:

Happy birthday  - Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin
Happy New Year  - Szczęśliwego Nowego Roku
Happy anniversary  - Wszystkiego najlepszego z okazji rocznicy
Happy Easter  - Wesołych Świąt Wielkanocnych
Happy Holidays  - Wesołych świąt


Be about to

What I’m about to say.  -  Co zaraz powiem. / Co zamierzam powiedzieć.  
Tej konstrukcji używamy gdy chcemy powiedzieć, ze coś zaraz się wydarzy,
np.: I’m about to go crazy.  - Zaraz zwariuję. ;)))   

Bring down

Can’t nothing bring me down.   -  Nic nie może mnie zdołować
to bring sb down - przygnębić, dobić, zdołować kogoś,
np.: You have to be strong. Don’t let this situation bring you down. - Musisz być silny, nie pozwól, żeby ta sytuacja cię dobiła.

By the way

..like I don’t care baby by the way  -  Jakby mi nie zależało kochanie przy okazji
By the way -  swoją drogą, przy okazji, np.:
By the way, I saw your brother  yesterday. -  A tak przy okazji, wczoraj widziałem twojego brata.
Zwrot by the way to rozwinięcie popularnego skrótu BTW

Hold back

Don’t hold it back. -     Nie zatrzymuj tego
to hold back - zatrzymywać, utrzymywać w tajemnicy, powstrzymać, np.:
Nothing should hold you back. - Nic nie powinno przeszkodzić.
Don’t hold back your laughter. - Nie powstrzymuj swojego śmiechu.

Room without a roof

If you feel like a room without a roof  -  Jeśli czujesz się nieograniczony
Roof -  dach to pewnego rodzaju ograniczenie.  Zwrot  without a roof  symbolizuje tu brak ograniczeń, barier do odczuwania szczęścia.

Proszę, więc brać przykład i 
odrzucić wszelkie bariery w Waszych głowach ;))))

* Extra. Dla 5 -klasistów i nie tylko ;))

Doszły mnie słuchy, że niedawno na lekcji języka polskiego oglądaliście już kultowy film fantasy 'Neverending story'. Niektórzy  nauczyciele, mnie wliczając, widzieli go będąc 'mniej więcej w waszym wieku' ;)))  Posłuchajcie więc dziś jeszcze raz piosenki tytułowej  i postarajcie się uzupełnić luki. 
'Neverending story' - I know that you have watched this movie recently. The theme song, same as the movie, was a huge hit when I was your age ;)) I hope you liked it! 
Now lets listen to it again, and try to fill the gaps




Limahl - Never Ending Story

Turn around / Look at what you ...........
In her face  /The ............... of your dreams

Make ............. I'm everywhere
Living in your life
Written on the pages
Is the ...................... to a
Neverending story

Reach the sky /  Fly a ............................
Dream a dream  /  And what you ................... will be

Rhymes that keep their secrets
Will unfold behind the ....................
And there upon the .......................
Is the answer to a
............................story

Show no fear  /   For she may fade ...............
In your hands    /     The birth of a new ..................

Rhymes that keep their ..................
Will unfold behind the clouds
And .............. upon the rainbow
Is the ....................to a
Neverending story
Neverending story

Źródło: LyricFind
Autorzy utworu: Keith Forsey / Giorgio Moroder

If you can't stop smiling as well  😊😊😊  just a few more songs to stay in the state of happiness;))) 



PS: Słuchając i szukając dla Was materiałów, trafiając na którąkolwiek z tych piosenek, zauważyłam, jak ludzie w różnym wieku, z całego świata, piszą, że słuchają ich teraz, podczas kwarantanny. By poczuć się lepiej,weselej, by się oderwać, pośmiać, potańczyć  .. ;)) 
Czyli na wielu z nas działa ;))
Czyli wszyscy mimo, iż różni, jesteśmy tak często podobni. 
A muzyka, jakakolwiek,  łagodzi nastroje i obyczaje ;)) Słuchać więc, śpiewać, tanczyć, uczyć sie i łagodnieć .. ;)))))



EXTRA READING
Dla tych, którzy preferują czytanie od słuchania, wierzę, że czasem każdy tak ma ;)) proponuję artykuły do przejrzenia w różnego rodzaju anglojęzycznych magazynach, od muzycznych, bardziej oficjalnych po nieformalne, młodzieżowe, a  nawet Vogue. Wszystkie dotyczą tematu. 
Jak widać, naprawdę sporo utworów nam się pokrywa! ;)))

Komentarze

  1. Obecny Kryspin N.

    OdpowiedzUsuń
  2. Marta B. 5a obecna

    OdpowiedzUsuń
  3. Natalia Penier 4a

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawid Jankowski 5a obecny

    OdpowiedzUsuń
  5. Zofia G. 5A obecna

    OdpowiedzUsuń
  6. Remigiusz S. 6F

    OdpowiedzUsuń
  7. Hubert Tarnowski 5D

    OdpowiedzUsuń
  8. Tomek kędzior 5D

    OdpowiedzUsuń
  9. Filip S 8s obecny

    OdpowiedzUsuń
  10. obecna Julia S. 5D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nikola hanke 5 A obecna

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem Jakub M.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem Emil.F 5D

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakub Turtoń 5a obecny!

    OdpowiedzUsuń
  15. Obecna Nadia S. 5d

    OdpowiedzUsuń
  16. Bartek.B obecny 5a

    OdpowiedzUsuń
  17. Obecna, Iga Żółtańska 5a

    OdpowiedzUsuń
  18. obecny,Gabriel O.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem,Jakub Sz.5d

    OdpowiedzUsuń
  20. Obecny Franciszek G. 5a

    OdpowiedzUsuń
  21. Michał Tarnowski

    OdpowiedzUsuń
  22. Dorota W. 5a obecna

    OdpowiedzUsuń
  23. Martyna M 4a cool lesson <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'm happy that you liked it, Martyna 😊 I hope that others too ;)))

      Usuń
  24. Tymoteusz z. kl 5a

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

A/ an/ some / any - practice. Kl 4a

8b - The Travelling Photographer. Video 1.

Must and mustn't - czasowniki modalne. Kl 5d/ 5a