Clap along - listening comprehension. Part 2.
Hello everyone ;))
Today we continue our lessons listening to songs that improve our mood.
We start with a hit from 'Despicable me' widely known not only among the youngest. Everyone will clap along in a moment ;))
We start with a hit from 'Despicable me' widely known not only among the youngest. Everyone will clap along in a moment ;))
Dziś kontynuujemy słuchanie piosenek, które poprawiają nasz nastrój.
Zaczynamy od przeboju, znanego nie tylko wśród najmłodszych ;)) W swoim czasie Pharell Williams zaraził wielu z nas pozytywną energią. Tak jest do teraz ;))
Słuchamy - uzupełniamy luki, potem analizujemy wyrażenia z tekstu.
Zaczynamy od przeboju, znanego nie tylko wśród najmłodszych ;)) W swoim czasie Pharell Williams zaraził wielu z nas pozytywną energią. Tak jest do teraz ;))
Słuchamy - uzupełniamy luki, potem analizujemy wyrażenia z tekstu.
It might seem .............. what I'm 'bout to say
Sunshine she's here, you can ...........................
I'm a hot air balloon that could go to space
With the ............, like I don't .............. baby by the way
Huh, because I'm happy
Clap along if you feel like a room without a ..................
Because I'm happy
Clap ................ if you feel like happiness is the truth
Because I'm happy
Clap along if you know what ....................... is to you
Because I'm happy
Clap along if .............. like that's what you wanna do
Here come bad ............, talking this and that
(Yeah) Well, give me all you got, and don't hold it back
(Yeah) Well, I should probably warn you I'll be .....................
(Yeah) No offense to you, don't waste your .................
Here's why
Because I'm happy
Clap along if you feel like a room without a roof
.................... I'm happy
Clap along if you feel like happiness is the ...........
Because I'm happy
Clap along if you ................ what happiness is to you
Because I'm happy
Clap along if you feel like that's ............................
Hey, come on, uh
Bring me ................, can't nuthin' (happy)
Bring me down
My level is too high to bring me down (happy)
Can't nuthin', bring me down (happy)
I said, let me tell you now, unh (happy)
Bring me ...............can't nuthin', bring me down (happy, happy, happy)
My level is too high to bring me down (happy, happy, happy)
Can't nuthin' bring me down (happy, happy, happy)
I said
Because I'm happy
....................... if you feel like a room without a roof
Because I'm happy
Clap along......................... like happiness is the .................
Because I'm happy
Clap along if you know what happiness is to you
Because I'm happy
Clap along if you feel like that's what you wanna do (...)
Come on, unh bring me down can't nuthin' (happy, happy, happy)
Bring me down my level is too high (happy, happy, happy)
Bring me down can't nuthin' (happy, happy, happy)
Bring me down, I said (....)
Źródło: LyricFind
Autorzy utworu: Pharrell Williams
So what else except happiness ;)) have we got here?
Po pierwsze - kilka MODAL VERBS (czasowników modalnych) takich jak: might/ could/ should. Jest jeszcze parę innych takich jak: can, must, would etc. uczyliśmy sie ich nie tak dawno w młodszych klasach, a starsi też powtarzali. W razie w. odsyłam do gramatyki i ćwiczeń z poprzednich lekcji. Tu jedno on line: https://learningapps.org/view3589267
Might
It might seem crazy - To może wydawać się szalone
Might używamy do wyrażania możliwości, a także tego co prawdopodobnie zrobimy w przyszłości, np.: I might go there - Może tam pójdę. I might buy a new jeans. - Może kupię nowe dżinsy.
Could
I’m a hot air balloon that could go to space - Jestem balonem napełnionym gorącym powietrzem, który mógłby wzlecieć w kosmos.
Could używamy by wyrazić prawdopodobieństwo, że coś może, ale nie musi być zrobione, np.:
I could go for a walk but I don’t want. - Mógłbym iść na spacer, ale nie chcę.
He could play the guitar very well. - On umiał grać na gitarze bardzo dobrze.
lub wyrażenia prośby np.:
Could you wait for me? - Czy możesz na mnie zaczekać? (Jest grzeczniejsze niż użycie: can).
Should
I should probably warn you. - Prawdopodobnie powinienem Cię ostrzec.Should używamy do mówienia o powinnościach, ale także w radach.
You should keep your dog on a lead. - Powinieneś trzymać swojego psa na smyczy.
You should read this book because it’s really interesting. - Powinieneś przeczytać tą książkę bo jest naprawdę interesująca.
Zwroty & wyrażenia
Happy jest także używane w życzeniach, ale nie zawsze tłumaczone jest dosłownie:
Happy birthday - Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin
Happy New Year - Szczęśliwego Nowego Roku
Happy anniversary - Wszystkiego najlepszego z okazji rocznicy
Happy Easter - Wesołych Świąt Wielkanocnych
Happy Holidays - Wesołych świąt
Be about to
What I’m about to say. - Co zaraz powiem. / Co zamierzam powiedzieć.
Tej konstrukcji używamy gdy chcemy powiedzieć, ze coś zaraz się wydarzy,
np.: I’m about to go crazy. - Zaraz zwariuję. ;)))
np.: I’m about to go crazy. - Zaraz zwariuję. ;)))
Bring down
Can’t nothing bring me down. - Nic nie może mnie zdołować
to bring sb down - przygnębić, dobić, zdołować kogoś,
np.: You have to be strong. Don’t let this situation bring you down. - Musisz być silny, nie pozwól, żeby ta sytuacja cię dobiła.
np.: You have to be strong. Don’t let this situation bring you down. - Musisz być silny, nie pozwól, żeby ta sytuacja cię dobiła.
By the way
..like I don’t care baby by the way - Jakby mi nie zależało kochanie przy okazji
By the way - swoją drogą, przy okazji, np.:
By the way, I saw your brother yesterday. - A tak przy okazji, wczoraj widziałem twojego brata.
By the way, I saw your brother yesterday. - A tak przy okazji, wczoraj widziałem twojego brata.
Zwrot by the way to rozwinięcie popularnego skrótu BTW.
Hold back
Don’t hold it back. - Nie zatrzymuj tego
to hold back - zatrzymywać, utrzymywać w tajemnicy, powstrzymać, np.:
Nothing should hold you back. - Nic nie powinno przeszkodzić.
Don’t hold back your laughter. - Nie powstrzymuj swojego śmiechu.
Nothing should hold you back. - Nic nie powinno przeszkodzić.
Don’t hold back your laughter. - Nie powstrzymuj swojego śmiechu.
Room without a roof
If you feel like a room without a roof - Jeśli czujesz się nieograniczony
Roof - dach to pewnego rodzaju ograniczenie. Zwrot without a roof symbolizuje tu brak ograniczeń, barier do odczuwania szczęścia.
Proszę, więc brać przykład i odrzucić wszelkie bariery w Waszych głowach ;))))
Proszę, więc brać przykład i odrzucić wszelkie bariery w Waszych głowach ;))))
* Extra. Dla 5 -klasistów i nie tylko ;))
Doszły mnie słuchy, że niedawno na lekcji języka polskiego oglądaliście już kultowy film fantasy 'Neverending story'. Niektórzy nauczyciele, mnie wliczając, widzieli go będąc 'mniej więcej w waszym wieku' ;))) Posłuchajcie więc dziś jeszcze raz piosenki tytułowej i postarajcie się uzupełnić luki.
'Neverending story' - I know that you have watched this movie recently. The theme song, same as the movie, was a huge hit when I was your age ;)) I hope you liked it!
Now lets listen to it again, and try to fill the gaps
In her face /The ............... of your dreams
Make ............. I'm everywhere
Living in your life
Written on the pages
Is the ...................... to a
Neverending story
Reach the sky / Fly a ............................
Dream a dream / And what you ................... will be
Rhymes that keep their secrets
Will unfold behind the ....................
And there upon the .......................
Is the answer to a
............................story
Show no fear / For she may fade ...............
In your hands / The birth of a new ..................
Rhymes that keep their ..................
Will unfold behind the clouds
And .............. upon the rainbow
Is the ....................to a
Neverending story
Neverending story
Źródło: LyricFind
Autorzy utworu: Keith Forsey / Giorgio Moroder
If you can't stop smiling as well 😊😊😊 just a few more songs to stay in the state of happiness;)))
...and we could go like that forever ;)))
So bye for now, and you can keep going ! :)))
PS: Słuchając i szukając dla Was materiałów, trafiając na którąkolwiek z tych piosenek, zauważyłam, jak ludzie w różnym wieku, z całego świata, piszą, że słuchają ich teraz, podczas kwarantanny. By poczuć się lepiej,weselej, by się oderwać, pośmiać, potańczyć .. ;))
Czyli na wielu z nas działa ;))
Czyli wszyscy mimo, iż różni, jesteśmy tak często podobni.
A muzyka, jakakolwiek, łagodzi nastroje i obyczaje ;)) Słuchać więc, śpiewać, tanczyć, uczyć sie i łagodnieć .. ;)))))
EXTRA READING
Dla tych, którzy preferują czytanie od słuchania, wierzę, że czasem każdy tak ma ;)) proponuję artykuły do przejrzenia w różnego rodzaju anglojęzycznych magazynach, od muzycznych, bardziej oficjalnych po nieformalne, młodzieżowe, a nawet Vogue. Wszystkie dotyczą tematu.
Dla tych, którzy preferują czytanie od słuchania, wierzę, że czasem każdy tak ma ;)) proponuję artykuły do przejrzenia w różnego rodzaju anglojęzycznych magazynach, od muzycznych, bardziej oficjalnych po nieformalne, młodzieżowe, a nawet Vogue. Wszystkie dotyczą tematu.
Jak widać, naprawdę sporo utworów nam się pokrywa! ;)))
- https://www.oprahmag.com/entertainment/g23118484/best-happy-songs/
- https://www.timeout.com/newyork/music/best-happy-songs
- https://www.vogue.fr/fashion-culture/article/the-ultimate-uplifting-playlist-10-songs-scientifically-proven-to-make-you-happy
- https://www.inc.com/peter-economy/science-says-listening-to-these-5-songs-will-make-you-really-happy.html
- https://www.telegraph.co.uk/good-news/2016/06/20/top-65-happy-songs/
Kaja.K 4a
OdpowiedzUsuńObecny Kryspin N.
OdpowiedzUsuńMarta B. 5a obecna
OdpowiedzUsuńNatalia Penier 4a
OdpowiedzUsuńDawid Jankowski 5a obecny
OdpowiedzUsuńZofia G. 5A obecna
OdpowiedzUsuńWiktoria W 6f
OdpowiedzUsuńRemigiusz S. 6F
OdpowiedzUsuńJulia O.4a😷😷
OdpowiedzUsuńHubert Tarnowski 5D
OdpowiedzUsuńTomek kędzior 5D
OdpowiedzUsuńFilip S 8s obecny
OdpowiedzUsuńobecna Estera Sabrowska 5d
OdpowiedzUsuńZuzanna O 6f
OdpowiedzUsuńobecna Julia S. 5D
OdpowiedzUsuńOliwia H 6f
OdpowiedzUsuńLila T 6f
OdpowiedzUsuńDaryna.P 4a
OdpowiedzUsuńKasia M. 5a obecna
OdpowiedzUsuńNikola hanke 5 A obecna
OdpowiedzUsuńJestem, Michał K.
OdpowiedzUsuńJestem Jakub M.
OdpowiedzUsuńTomek T 5d
OdpowiedzUsuńJestem Emil.F 5D
OdpowiedzUsuńAmelia S 6f
OdpowiedzUsuńJakub Turtoń 5a obecny!
OdpowiedzUsuńDaniel N 6f
OdpowiedzUsuńObecna Nadia S. 5d
OdpowiedzUsuńPiotr Z
OdpowiedzUsuńBartek.B obecny 5a
OdpowiedzUsuńMichał Skiba 5a
OdpowiedzUsuńLiliana Rakuś kl 4a
OdpowiedzUsuńObecna, Iga Żółtańska 5a
OdpowiedzUsuńJakub Osek 5a
OdpowiedzUsuńmichał P 5d
OdpowiedzUsuńAnna D. 4a
OdpowiedzUsuńobecny,Gabriel O.
OdpowiedzUsuńGabriel O.5d
UsuńJestem,Jakub Sz.5d
OdpowiedzUsuńObecny Franciszek G. 5a
OdpowiedzUsuńMichał Tarnowski
OdpowiedzUsuńPatryk Żurek obecny 5a
OdpowiedzUsuńDorota W. 5a obecna
OdpowiedzUsuńFabian.D 5D
OdpowiedzUsuńMartyna M 4a cool lesson <3
OdpowiedzUsuńI'm happy that you liked it, Martyna 😊 I hope that others too ;)))
UsuńHania R. 4a
OdpowiedzUsuńTymoteusz z. kl 5a
OdpowiedzUsuńKlementyna 6f
OdpowiedzUsuń