The Crystal Ball Mistery: The legend is true. Kl. 5A & 5D
Hi everyone!
Temat dzisiejszego posta jest tematem naszej lekcji.
The Crystal Ball Mistery: The legend is true.
Obecność jest sprawdzana przez dodanie komentarza pod postem, wiec proszę podpisać się na samym dole, że tu jesteście ;))) I tak będzie co post = lekcję.
Dziś wracamy do naszych książek i czytamy nasz ulubiony komiks ;)) We will see what uncle Gordon is doing in the hospital? So open your books on page 60 and let's read aloud.
Zachęcam do wysłuchania czytanki zanim zaczniecie sami czytać na głos. Korzystamy ze strony: doc.cwiczenia.pl tam wpisujemy drugi z kodów z początkowej strony naszej książki czyli R9FRYT Mamy teraz całą listę listening'ów do końca podrecznika :)) Gotowy link 'in case':
https://docwiczenia.pl/resource/interaktywne/docwiczeniapl/audio_player/R9FRYT/index.html
Włączamy więc słuchanie nr 2 (na samej górze po prawej) i w trakcie jak lektor czyta - my wodzimy wzrokiem po tekście. Potem próbujemy sami. W końcu nie ma walki o postacie ! ;))) Każdy może być Billem, Mickey i Susie! No more fighting! ;)) Each of you can be Bill, Mickey & Susie ! ;)) Możecie udawać i różnicować głosy, by utrzymać podział na role ;))
Czytamy tekst minimum dwa razy. Nowe, niezrozumiałe wyrazy wypisujemy w zeszycie pod tematem i tłumaczymy. Myślę, że nie ma wiele, ale na wszelki wypadek uściślamy to i zapisujemy w zeszycie. Część podaję, część powinna być znana, lub poszukajcie sami w słowniku:
legend -
clever - mądry = smart
to ache - [v] boleć
ache - [n] ból - czytamy {ejk) - nie będę wam wszędzie zapisywać wymowy, ale z tym wyrazem mogą niektórzy mieć problem, jeśli go nie znają. Zależy mi byście nauczyli się mówić poprawnie, nawet jeśli mnie teraz nie słyszycie. Dlatego słuchać naszych listeningów ! ;))
headache - ból głowy {hedejk}
stomach ache - ból brzucha {stomak ejk}
hurt - zraniony
to hurt - [v] boleć, sprawiać ból, ranić
dangerous -
terrible -
trick -
waterfall - wodospad
Teraz odpowiadamy na pytania do tekstu - zad. 2 str. 60. Czytamy na głos pytanie i głośno odpowiadamy.
A na koniec ... Kto pierwszy odpowie: What's the matter with Mickey?
+ ćwiczenia w ćwiczeniach do czytanki zad. 1- 2 A/B str. 58 :))

The Crystal Ball Mistery: The legend is true.
Obecność jest sprawdzana przez dodanie komentarza pod postem, wiec proszę podpisać się na samym dole, że tu jesteście ;))) I tak będzie co post = lekcję.
Dziś wracamy do naszych książek i czytamy nasz ulubiony komiks ;)) We will see what uncle Gordon is doing in the hospital? So open your books on page 60 and let's read aloud.
Zachęcam do wysłuchania czytanki zanim zaczniecie sami czytać na głos. Korzystamy ze strony: doc.cwiczenia.pl tam wpisujemy drugi z kodów z początkowej strony naszej książki czyli R9FRYT Mamy teraz całą listę listening'ów do końca podrecznika :)) Gotowy link 'in case':
https://docwiczenia.pl/resource/interaktywne/docwiczeniapl/audio_player/R9FRYT/index.html
Włączamy więc słuchanie nr 2 (na samej górze po prawej) i w trakcie jak lektor czyta - my wodzimy wzrokiem po tekście. Potem próbujemy sami. W końcu nie ma walki o postacie ! ;))) Każdy może być Billem, Mickey i Susie! No more fighting! ;)) Each of you can be Bill, Mickey & Susie ! ;)) Możecie udawać i różnicować głosy, by utrzymać podział na role ;))
Czytamy tekst minimum dwa razy. Nowe, niezrozumiałe wyrazy wypisujemy w zeszycie pod tematem i tłumaczymy. Myślę, że nie ma wiele, ale na wszelki wypadek uściślamy to i zapisujemy w zeszycie. Część podaję, część powinna być znana, lub poszukajcie sami w słowniku:
legend -
clever - mądry = smart
to ache - [v] boleć
ache - [n] ból - czytamy {ejk) - nie będę wam wszędzie zapisywać wymowy, ale z tym wyrazem mogą niektórzy mieć problem, jeśli go nie znają. Zależy mi byście nauczyli się mówić poprawnie, nawet jeśli mnie teraz nie słyszycie. Dlatego słuchać naszych listeningów ! ;))
headache - ból głowy {hedejk}
stomach ache - ból brzucha {stomak ejk}
hurt - zraniony
to hurt - [v] boleć, sprawiać ból, ranić
dangerous -
terrible -
trick -
waterfall - wodospad
Teraz odpowiadamy na pytania do tekstu - zad. 2 str. 60. Czytamy na głos pytanie i głośno odpowiadamy.
A na koniec ... Kto pierwszy odpowie: What's the matter with Mickey?
+ ćwiczenia w ćwiczeniach do czytanki zad. 1- 2 A/B str. 58 :))
Obecny Dawid Jankowski 5a
OdpowiedzUsuńDzień dobry. Jestem. Hubert Tarnowski.
OdpowiedzUsuńDzień dobry.Obecny Kryspin N 5A
OdpowiedzUsuńDzień dobry jestem.Jakub M.
OdpowiedzUsuńWhat's the matter with Mickey?
OdpowiedzUsuńHe has got a headache.
Hubert Tarnowski 5D
Great Hubert ! + for your activity ;)
UsuńPresent! Jacob Turton,
OdpowiedzUsuńHelo Der Michał tarnowski 5a
OdpowiedzUsuńHello there Michał ! ;))
UsuńHello! Iga Ż
OdpowiedzUsuńObecna,Nadia S. 5D
OdpowiedzUsuńEmil.F 5D
OdpowiedzUsuńHe has got a headache.Nadia S.
OdpowiedzUsuńObecny Kuba o. 5a
OdpowiedzUsuńMichał S. 5a
OdpowiedzUsuńKubusie i Michały muszą od następnego razu dodawać nazwisko bo jest Was kilku ;)))
OdpowiedzUsuńA najlepiej zalogować się jak Jakub Turtoń imieniem i nazwiskiem na waszym profilu. I sobie i wszystkim nauczycielom ułatwicie pracę i łatwiej Wam będzie zgarniać oceny za aktywność i zadania domowe ;)))
Happy to to see all here but I miss you in class anyway ! ;)))
Marta B. 5a obecna
OdpowiedzUsuńZofia G 5A obecna
OdpowiedzUsuńDzień dobry, obecny Gabryś Okonowski 5 d
OdpowiedzUsuńDzień dobry. Jakub Szczubkowski. Kl 5D
OdpowiedzUsuńFranciszek G. is present.
OdpowiedzUsuńPatryk Żurek obecny
OdpowiedzUsuńKasia M. 5
OdpowiedzUsuńMicky has got a headache.
OdpowiedzUsuńJakub Szczubkowski kl 5D
Fabian Dimowski jestem
OdpowiedzUsuńJestem, Julia Sieroczek 5d
OdpowiedzUsuńLaura S. 5d
OdpowiedzUsuńMichał K. 5d
OdpowiedzUsuńBartek B. 5a obecny
OdpowiedzUsuńTymoteusz Zdańkowski 5a obecny 5a
OdpowiedzUsuńKarol Rajner prezent
OdpowiedzUsuń