The Crystal Ball Mistery: The legend is true. Kl. 5A & 5D

Hi everyone!

Temat dzisiejszego posta jest tematem naszej lekcji.
The Crystal Ball Mistery: The legend is true.
Obecność jest sprawdzana przez dodanie komentarza pod postem, wiec proszę podpisać się na samym dole, że tu jesteście ;))) I tak będzie co post = lekcję.

Dziś wracamy do naszych książek i czytamy nasz ulubiony komiks ;)) We will see what uncle Gordon is doing in the hospital? So open your books on page 60 and let's read aloud. 

Zachęcam do wysłuchania czytanki zanim zaczniecie sami czytać na głos. Korzystamy ze strony: doc.cwiczenia.pl tam wpisujemy drugi z kodów z początkowej strony naszej książki czyli R9FRYT   Mamy teraz całą listę listening'ów do końca podrecznika :))  Gotowy link 'in case':
https://docwiczenia.pl/resource/interaktywne/docwiczeniapl/audio_player/R9FRYT/index.html

Włączamy więc słuchanie nr 2 (na samej górze po prawej) i w trakcie jak lektor czyta - my wodzimy wzrokiem po tekście. Potem próbujemy sami. W końcu nie ma walki o postacie ! ;))) Każdy może być Billem, Mickey i Susie!   No more fighting! ;)) Each of you can be Bill, Mickey & Susie ! ;)) Możecie udawać i różnicować głosy, by utrzymać podział na role ;))

Czytamy tekst minimum dwa razy. Nowe, niezrozumiałe wyrazy wypisujemy w zeszycie pod tematem i tłumaczymy. Myślę, że nie ma wiele, ale na wszelki wypadek uściślamy to i zapisujemy w zeszycie. Część podaję, część powinna być znana, lub poszukajcie sami w słowniku:

legend -
clever - mądry   = smart
to ache - [v] boleć

ache -     [n] ból   - czytamy {ejk) - nie będę wam wszędzie zapisywać wymowy, ale z tym wyrazem mogą niektórzy mieć problem, jeśli go nie znają. Zależy mi byście nauczyli się mówić poprawnie, nawet jeśli mnie teraz nie słyszycie. Dlatego słuchać naszych listeningów ! ;))
headache - ból głowy  {hedejk}
stomach ache - ból brzucha {stomak ejk}
hurt - zraniony
to hurt - [v] boleć, sprawiać ból, ranić
dangerous -
terrible -
trick -
waterfall
- wodospad

Teraz odpowiadamy na pytania do tekstu - zad. 2 str. 60. Czytamy na głos pytanie i głośno odpowiadamy.
A na koniec ...  Kto pierwszy odpowie: What's the matter with Mickey?
+ ćwiczenia w ćwiczeniach do czytanki zad. 1- 2 A/B str. 58  :))

Komentarze

  1. Obecny Dawid Jankowski 5a

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry. Jestem. Hubert Tarnowski.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry.Obecny Kryspin N 5A

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry jestem.Jakub M.

    OdpowiedzUsuń
  5. What's the matter with Mickey?
    He has got a headache.
    Hubert Tarnowski 5D

    OdpowiedzUsuń
  6. Helo Der Michał tarnowski 5a

    OdpowiedzUsuń
  7. Hello! Iga Ż

    OdpowiedzUsuń
  8. Obecna,Nadia S. 5D

    OdpowiedzUsuń
  9. He has got a headache.Nadia S.

    OdpowiedzUsuń
  10. Obecny Kuba o. 5a

    OdpowiedzUsuń
  11. Kubusie i Michały muszą od następnego razu dodawać nazwisko bo jest Was kilku ;)))

    A najlepiej zalogować się jak Jakub Turtoń imieniem i nazwiskiem na waszym profilu. I sobie i wszystkim nauczycielom ułatwicie pracę i łatwiej Wam będzie zgarniać oceny za aktywność i zadania domowe ;)))

    Happy to to see all here but I miss you in class anyway ! ;)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Marta B. 5a obecna

    OdpowiedzUsuń
  13. Zofia G 5A obecna

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzień dobry, obecny Gabryś Okonowski 5 d

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry. Jakub Szczubkowski. Kl 5D

    OdpowiedzUsuń
  16. Franciszek G. is present.

    OdpowiedzUsuń
  17. Micky has got a headache.
    Jakub Szczubkowski kl 5D

    OdpowiedzUsuń
  18. Fabian Dimowski jestem

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem, Julia Sieroczek 5d

    OdpowiedzUsuń
  20. Michał K. 5d

    OdpowiedzUsuń
  21. Tymoteusz Zdańkowski 5a obecny 5a

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

A/ an/ some / any - practice. Kl 4a

8b - The Travelling Photographer. Video 1.

Must and mustn't - czasowniki modalne. Kl 5d/ 5a