High Hopes - listening. All classes.

Morning everyone ! ;))


To już ostatni dzień naszego muzycznego tygodnia. Mam nadzieję, że Wam się podobało ! 😊😊

Ci którzy nie mieli wczoraj lub przedwczoraj planowo lekcji, mogą zerknąć na dwa poprzednie posty: Listening Comprehension part 1 & part 2, tak aby wszystkie klasy miały możliwość poćwiczyć słuchanie w 'przyjemnych okolicznościach' ;)))
8 klasy myślę, że ogarną wszystko, gdyż jest to mega zaawansowana grupa ;)) Or you can choose which day or songs you would like to listen to.

Pomiędzy nadsyłanymi przez Was muzycznymi propozycjami na podniesienie nastroju (tak potrzebnymi w obecnych czasach!) dziś piosenka od Igi -  High Hopes - Panic! At The Disco. Sam song kojarzę, pozytywny ;))) paniki żadnej lepiej nie wywoływać, tu wręcz przeciwnie, tytuł jak najbardziej optymistyczny.
High hopes - wielkie nadzieje, wysokie oczekiwania, wielkie plany

Nadzieja jest konieczna, potrzebna i żyć się bez niej nie da. Nadzieję mieć po prostu trzeba ;))
W siebie, w drugiego człowieka, w lepsze jutro. 
I te słowa kieruję do Was zamiast świątecznych życzeń - spokoju, radości i nadziei na lepsze jutro. 
Happy Easter everyone !! ;)))) ☀💚🐰 🐤🐣

And now just listen to the song and fill the gaps like the last time: https://www.youtube.com/watch?v=IPXIgEAGe4U

Had to have high, high hopes for a living

Shooting for the stars when I couldn't make a killing

Didn't have a dime but I ........... had a vision

Always had high, .....................

Had to have high, high hopes for a living

Didn't ................ how but I always had a feeling

I was gonna be that one in a million
Always had high, high hopes


Mama said Fulfill the prophecy

Be something greater

Go make a legacy

Manifest ..................

Back in the days

We wanted everything, wanted everything
Mama said Burn your biographies
Rewrite your ..................
Light up your wildest dreams
Museum victories, ................
We wanted everything, wanted everything


Mama said don't .................., it's a little ...................

All tied up, no more love and I'd hate to see you waiting

[Chorus]

Had to have high, high hopes for a living

..........................for the stars when I couldn't make a killing

Didn't have a dime but I always had a ...............

Always had high, high hopes

Had to have high, high hopes for a .....................

Didn't know how but I always had a feeling
I was gonna be that one in a ...............
....................s had high, high hopes

Mama said It's uphill for oddities

The stranger crusaders

Ain't ..........wannabes

The weird and the novelties

Don't ever ..............

We wanted ..............., wanted everything
[Bridge]
Stay up on that .................
............... on that rise and................. come down
Stay up on that rise
Stay up on that rise and never ....................

Mama ........... don't give up, it's a ............... complicated

All ............, no more love and I'd hate to see you ..............

They say it's all been done but they haven't seen the best of me

So I got one more run and it's gonna be a sight to see
[Chorus]

Had to have high, high hopes for a living

Shooting for ..............when I couldn't make a killing

Didn't have a ......... but I always had a vision

...............s had high, high hopes  (...)



Słuchanie jest nieco trudniejsze niż wczoraj, gdyż głos wokalisty mocno przetworzono (jak to we współczesnej muzyce bywa ;))) ale zapewne dajecie radę. Lub przynajmniej potupiecie i czytacie ;))) Przesłanie jak najbardziej warto wziąć sobie do serca, a uzupełnione luki nagradzam ocenami za aktywność. Możecie wybrać sobie teksty. ;)) 
Zadanie drugie -  ułóż zdania i tłumaczenia z wybranymi słowami/ frazami z piosenek, których słuchaliśmy przez te trzy dni. Kilka zdań. Słówka można łączyć w jednym zdaniu, by użyć ich więcej, aby było poprawnie. Zdania mogą być 'fantastyczne', starać się tylko używać gramatyki i konstrukcji poprawnie.

*Coś do zeszytów, choć część ! ;)) :

to hope (v) -mieć nadzieję;
hope for the best - być dobrej myśli;
hope value - wartość optymistyczna;
hope (n) -nadzieja, szansa;
glimmer of hope - iskierka nadziei;
not hold out any hope - nie pozostawiać żadnej nadziei;
ray of hope - promyk nadziei;
be beyond hope - nie rokować żadnych nadziei;
lose up hope - stracić nadzieję;
raise one's hope - wzbudzać czyjąś nadzieję
don't hope for the best - nie spodziewaj się cudów
be past/beyond hope - nie mieć szans na sukces
hold out ~ dawać nadzieję, dawać szansę
live in hope - żyć z nadzieją
Sam tytuł HIGH HOPES  kojarzy mi się z całkiem innym utworem, wręcz z innej dekady i tonacji. Może słyszeliście u dziadków lub rodziców 😏 😊😊  Klasyk. Piękny, nostalgiczny utwór, który jeszcze dla Was w młodym wieku moze byc niezrozumiały, ale.. jest własnie 'wspomnieniem młodości'. A takich klasyków warto znać. Dziękuję Iga za przypomnienie :))  https://www.youtube.com/watch?v=7jMlFXouPk8

https://www.groove.pl/pink-floyd/high-hopes/piosenka/781608
Oprócz muzyki trochę za duzo tu dziś polskiego ;))) Ponoć niektórzy skarżą się, że nie rozumieją poleceń i postów, ale.. uczymy się, osłuchujemy. Większość zwykle tłumaczę Wam lub piszę w obu językach.

By utrzymać językowy balans  głos/opinia o utworze, dla 7/8 klas:
Here we have some personal opinion about this beautiful and exquisite Pink Floyd song:


'For people, that do not understand lyrics - it is about the youth, how everything was better ("grass was greener") and we had still some dreams, but we are quitting them later because of other responsibilities in our life (family). But even after that, we have the dreams footprint still inside of us but we are unable to fullfil them and this feeling makes us melancholic. We had also friends but after a while we got separated from each other ("the division bell rings" like in parliament, when they have to cast their vote and decide about the future), and we went each of us with his own way.

The song is very emotional for people having already family, young people maybe cannot understand it as deeply I think, because they do not still appreciate the freedom and opportunity to make their dreams come true and that they can spend the whole day in "world of magnets". Beautiful song and the top of the music art made by human. Such talents are born once a century.' ...
I jak to z muzyką zaskakująco bywa, spokojne, wydawało by się nieco smutniejsze utwory też mogą pozytywnie wpływać na nasz nastrój i samopoczucie. Czasem po prostu muszą wybrzmiec w nas różne emocje ;)))

So keep the balance right - Metallica 💣 😏

Żeby zachować balans pomiedzy różnymi gatunkami muzycznymi i emocjami, coś 'z innej beczki', gdyż rockowe dusze tez pewnie są miedzy Wami. Kolejny klasyk, ballada, której główny przekaz jest taki, że odległości nie mają żadnego znaczenia, jesli ludzi łączą prawdziwe więzi.

So close no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters



I tu juz odsyłam zainteresowanych do świetnej strony, gdyż post nam sie za bardzo wydłuża ;)))
http://antyteksty.com/tlumaczenia-piosenek/metallica-nothing-else-matters/  Antyteksty - strona do nauki dla nieco starszych, i tych, którzy uczą się języków właśnie przez muzykę i teksty. Nawet nie zdajecie sobie sprawy jak macie ułatwione zadania, zapytajcie rodziców ;))) My w Waszym wieku wertowaliśmy papierowe słowniki, by dowiedzieć się: o czym on/ona śpiewa ??!! 😃😏




* EXTRAS 
Ćwiczenie na czytanie ze zrozumieniem ze strony British Council. 
Niektórzy znają ten adres z naszych zajęć. Inni w czasach samodzielnego 'studiowania' mogą się z nim zapoznać ;)) Na pewno będziemy tam zaglądać, a Wy jeśli macie chęci do zgłębiania angielskiego na własną rękę - buszujcie do woli ! ;)) Na stronie znajdziecie ciekawe teksty, video, słuchania i ćwiczenia. Szukajcie tego, co Was interesuje nawigując na górze strony: Skills (rozwija się pasek, którą umiejętność chcecie poćwiczyć), obok Grammar i Vocabulary. Wszystko podzielone na poziomy. Bardzo ją wszystkim polecam! Ćwiczenia można robić on-line lub zapisywać i drukować.  Ci którzy mówili, że im czasem mało na lekcjach - korzystajcie :)))
Inni - po prostu sprawdźcie się w profesjonalnych zadaniach 'krojonych' pod egzaminy i certyfikaty.
HIGHLY RECOMMENDED ! 
Wejdź w link zależnie od poziomu na jakim myślisz, że się znajdujesz. Teksty są podobne, tylko zróżnicowane doborem konstrukcji i słownictwa. Przeczytaj, przetłumacz nowe wyrazy. Pod tekstem znajdują się dwa ćwiczenia na czytanie ze zrozumieniem: Check your understanding. 
Sprawdź się ! Chętni wysyłają zdjęcie swoich odpowiedzi. 




I na razie wystarczy tak obszernego listeningu :))) Mam nadzieję, że Wam się podobało, a po trzech dniach wszyscy mają high hopes and great moods  ! 😊😊
Po świętach wracamy do podręczników i regularnego spotykania się on-line. Jeśli będziecie chcieli, od czasu do czasu możemy robić sobie takie 'muzyczne wycieczki'. ;))

Dbajcie o siebie i dużo zdrowia!
Happy Easter ! 
😊💚🐰 🐤




Komentarze

  1. Kaja.K 4a Happy Easter for everyone !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Happy Easter Kaja 😊🐰 I see you are an early bird ;)) 🐤

      Usuń
  2. Natalia Penier 4a Happy Easter !!❤🐇🐇🐣🐣🐇🐇❤

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem, Michał K. 5d

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem Jakub M.

    OdpowiedzUsuń
  5. obecna Julia S. 5D

    OdpowiedzUsuń
  6. Obecna, Iga Żółtańska 5a. Happy Easter for everyone!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Happy Easter Iga 🐰 🐤 I guess you're happy today ;))

      Usuń
  7. Happy Easter ! 😊💚🐰 🐤

    OdpowiedzUsuń
  8. Martyna B 8b obecna

    OdpowiedzUsuń
  9. Filip S 8s obecny

    OdpowiedzUsuń
  10. Zofia G. 5A obecna

    OdpowiedzUsuń
  11. obecny Dawid Jankowski 5a

    OdpowiedzUsuń
  12. Julia O. 4a wesołych świąt🥧🍹🥗

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem Emil.F 5d

    OdpowiedzUsuń
  14. Hubert Tarnowski 5D

    OdpowiedzUsuń
  15. Karol Rajner obecny a kawałek tor.blue sky

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karol, za mało danych, plus jakaś literówka. Blue sky jest niekończone ;)) Trzeba trochę zawęzić przynajmniej przez podanie wykonawcy. Podajemy pełny tytuł.
      Mogę spróbować czy chodziło Ci o ten utwór .. ..?
      but I'm not sure.. ;))
      https://www.youtube.com/watch?v=VMtarj8Ua0s

      Usuń
  16. Michał Tarnowski

    OdpowiedzUsuń
  17. Tomasz Kędzior 5d

    OdpowiedzUsuń
  18. Kuba S obecny 8s

    OdpowiedzUsuń
  19. Marcelina.K 7b

    OdpowiedzUsuń
  20. Nikola Hanke obecna 5A

    OdpowiedzUsuń
  21. Szymon M 8s obecny

    OdpowiedzUsuń
  22. Marta Błaż 5a obecna

    OdpowiedzUsuń
  23. Marta Radomska 8b obecna

    OdpowiedzUsuń
  24. obecna Laura S. 5D

    OdpowiedzUsuń
  25. Bartek.B obecny 5a

    OdpowiedzUsuń
  26. Anna D. 4a Happy Easter!

    OdpowiedzUsuń
  27. Happy easter- Franciszek Gralak 5a

    OdpowiedzUsuń
  28. Obecna,Nadia S. 5D

    OdpowiedzUsuń
  29. Kryspin N. 5a obecny

    OdpowiedzUsuń
  30. Patryk Żurek obecny 5aa

    OdpowiedzUsuń
  31. Dzień dobry Maks.J VD

    OdpowiedzUsuń
  32. Widzę, że wszyscy w wesołych nastrojach :))) Bardzo się cieszę
    Święta, wolne mimo wszystko... So Happy Easter again to all of you and your families ! 😊💚🐰 🐤
    Take care!

    OdpowiedzUsuń
  33. obecny,Gabriel O. 5d Happy Easter ! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. obecna estera sabrowska 5d happy easter egg :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Monika B 8B obecna

    OdpowiedzUsuń
  36. Marika K 8b obecna

    OdpowiedzUsuń
  37. Maksymilian Bochenek 8s obecny ! "Healthy" Easter !

    OdpowiedzUsuń
  38. Jakub Osek 5a obecny

    OdpowiedzUsuń
  39. Kacper Zurawek 8B

    OdpowiedzUsuń
  40. Kacper Zurawek 8B obecny

    OdpowiedzUsuń
  41. Oliwia Górecka 8b obecna

    OdpowiedzUsuń
  42. Tymoteusz Z. kl 5a

    OdpowiedzUsuń
  43. Dorota W. 5a obecna

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

A/ an/ some / any - practice. Kl 4a

8b - The Travelling Photographer. Video 1.

Must and mustn't - czasowniki modalne. Kl 5d/ 5a