High Hopes - listening. All classes.
Morning everyone ! ;))
To już ostatni dzień naszego muzycznego tygodnia. Mam nadzieję, że Wam się podobało ! 😊😊
Ci którzy nie mieli wczoraj lub przedwczoraj planowo lekcji, mogą zerknąć na dwa poprzednie posty: Listening Comprehension part 1 & part 2, tak aby wszystkie klasy miały możliwość poćwiczyć słuchanie w 'przyjemnych okolicznościach' ;)))
8 klasy myślę, że ogarną wszystko, gdyż jest to mega zaawansowana grupa ;)) Or you can choose which day or songs you would like to listen to.
Pomiędzy nadsyłanymi przez Was muzycznymi propozycjami na podniesienie nastroju (tak potrzebnymi w obecnych czasach!) dziś piosenka od Igi - High Hopes - Panic! At The Disco. Sam song kojarzę, pozytywny ;))) paniki żadnej lepiej nie wywoływać, tu wręcz przeciwnie, tytuł jak najbardziej optymistyczny.
High hopes - wielkie nadzieje, wysokie oczekiwania, wielkie plany
Nadzieja jest konieczna, potrzebna i żyć się bez niej nie da. Nadzieję mieć po prostu trzeba ;))
W siebie, w drugiego człowieka, w lepsze jutro.
I te słowa kieruję do Was zamiast świątecznych życzeń - spokoju, radości i nadziei na lepsze jutro.
Happy Easter everyone !! ;)))) ☀💚🐰 🐤🐣
And now just listen to the song and fill the gaps like the last time: https://www.youtube.com/watch?v=IPXIgEAGe4U
Had to have high, high hopes for a living
Shooting for the stars when I couldn't make a killing
Didn't have a dime but I ........... had a vision
Always had high, .....................
Had to have high, high hopes for a living
Didn't ................ how but I always had a feeling
I was gonna be that one in a million
Always had high, high hopes
Mama said Fulfill the prophecy
Be something greater
Go make a legacy
Manifest ..................
Back in the days
We wanted everything, wanted everything
Mama said Burn your biographies
Rewrite your ..................
Light up your wildest dreams
Museum victories, ................
We wanted everything, wanted everything
Mama said don't .................., it's a little ...................
All tied up, no more love and I'd hate to see you waiting
[Chorus]
Had to have high, high hopes for a living
..........................for the stars when I couldn't make a killing
Didn't have a dime but I always had a ...............
Always had high, high hopes
Had to have high, high hopes for a .....................
Didn't know how but I always had a feeling
I was gonna be that one in a ...............
....................s had high, high hopes
Mama said It's uphill for oddities
The stranger crusaders
Ain't ..........wannabes
The weird and the novelties
Don't ever ..............
We wanted ..............., wanted everything
[Bridge]
Stay up on that .................
............... on that rise and................. come down
Stay up on that rise
Stay up on that rise and never ....................
Mama ........... don't give up, it's a ............... complicated
All ............, no more love and I'd hate to see you ..............
They say it's all been done but they haven't seen the best of me
So I got one more run and it's gonna be a sight to see
[Chorus]
Had to have high, high hopes for a living
Shooting for ..............when I couldn't make a killing
Didn't have a ......... but I always had a vision
...............s had high, high hopes (...)
Słuchanie jest nieco trudniejsze niż wczoraj, gdyż głos wokalisty mocno przetworzono (jak to we współczesnej muzyce bywa ;))) ale zapewne dajecie radę. Lub przynajmniej potupiecie i czytacie ;))) Przesłanie jak najbardziej warto wziąć sobie do serca, a uzupełnione luki nagradzam ocenami za aktywność. Możecie wybrać sobie teksty. ;))
Zadanie drugie - ułóż zdania i tłumaczenia z wybranymi słowami/ frazami z piosenek, których słuchaliśmy przez te trzy dni. Kilka zdań. Słówka można łączyć w jednym zdaniu, by użyć ich więcej, aby było poprawnie. Zdania mogą być 'fantastyczne', starać się tylko używać gramatyki i konstrukcji poprawnie.
*Coś do zeszytów, choć część ! ;)) :
*Coś do zeszytów, choć część ! ;)) :
to hope (v) -mieć nadzieję;
hope for the best - być dobrej myśli;
hope value - wartość optymistyczna;
hope for the best - być dobrej myśli;
hope value - wartość optymistyczna;
hope (n) -nadzieja, szansa;
glimmer of hope - iskierka nadziei;
not hold out any hope - nie pozostawiać żadnej nadziei;
ray of hope - promyk nadziei;
be beyond hope - nie rokować żadnych nadziei;
lose up hope - stracić nadzieję;
raise one's hope - wzbudzać czyjąś nadzieję
don't hope for the best - nie spodziewaj się cudów
be past/beyond hope - nie mieć szans na sukces
hold out ~ dawać nadzieję, dawać szansę
live in hope - żyć z nadzieją
glimmer of hope - iskierka nadziei;
not hold out any hope - nie pozostawiać żadnej nadziei;
ray of hope - promyk nadziei;
be beyond hope - nie rokować żadnych nadziei;
lose up hope - stracić nadzieję;
raise one's hope - wzbudzać czyjąś nadzieję
don't hope for the best - nie spodziewaj się cudów
be past/beyond hope - nie mieć szans na sukces
hold out ~ dawać nadzieję, dawać szansę
live in hope - żyć z nadzieją
Sam tytuł HIGH HOPES kojarzy mi się z całkiem innym utworem, wręcz z innej dekady i tonacji. Może słyszeliście u dziadków lub rodziców 😏 😊😊 Klasyk. Piękny, nostalgiczny utwór, który jeszcze dla Was w młodym wieku moze byc niezrozumiały, ale.. jest własnie 'wspomnieniem młodości'. A takich klasyków warto znać. Dziękuję Iga za przypomnienie :)) https://www.youtube.com/watch?v=7jMlFXouPk8
Oprócz muzyki trochę za duzo tu dziś polskiego ;))) Ponoć niektórzy skarżą się, że nie rozumieją poleceń i postów, ale.. uczymy się, osłuchujemy. Większość zwykle tłumaczę Wam lub piszę w obu językach.
By utrzymać językowy balans głos/opinia o utworze, dla 7/8 klas:
Here we have some personal opinion about this beautiful and exquisite Pink Floyd song:
'For people, that do not understand lyrics - it is about the youth, how everything was better ("grass was greener") and we had still some dreams, but we are quitting them later because of other responsibilities in our life (family). But even after that, we have the dreams footprint still inside of us but we are unable to fullfil them and this feeling makes us melancholic. We had also friends but after a while we got separated from each other ("the division bell rings" like in parliament, when they have to cast their vote and decide about the future), and we went each of us with his own way.
The song is very emotional for people having already family, young people maybe cannot understand it as deeply I think, because they do not still appreciate the freedom and opportunity to make their dreams come true and that they can spend the whole day in "world of magnets". Beautiful song and the top of the music art made by human. Such talents are born once a century.' ...
I jak to z muzyką zaskakująco bywa, spokojne, wydawało by się nieco smutniejsze utwory też mogą pozytywnie wpływać na nasz nastrój i samopoczucie. Czasem po prostu muszą wybrzmiec w nas różne emocje ;)))So keep the balance right - Metallica 💣 😏
Żeby zachować balans pomiedzy różnymi gatunkami muzycznymi i emocjami, coś 'z innej beczki', gdyż rockowe dusze tez pewnie są miedzy Wami. Kolejny klasyk, ballada, której główny przekaz jest taki, że odległości nie mają żadnego znaczenia, jesli ludzi łączą prawdziwe więzi.
So close no matter how far
Couldn't be much more from the heart
Forever trusting who we are
And nothing else matters
I tu juz odsyłam zainteresowanych do świetnej strony, gdyż post nam sie za bardzo wydłuża ;)))
http://antyteksty.com/tlumaczenia-piosenek/metallica-nothing-else-matters/ Antyteksty - strona do nauki dla nieco starszych, i tych, którzy uczą się języków właśnie przez muzykę i teksty. Nawet nie zdajecie sobie sprawy jak macie ułatwione zadania, zapytajcie rodziców ;))) My w Waszym wieku wertowaliśmy papierowe słowniki, by dowiedzieć się: o czym on/ona śpiewa ??!! 😃😏
* EXTRAS
Ćwiczenie na czytanie ze zrozumieniem ze strony British Council.
Niektórzy znają ten adres z naszych zajęć. Inni w czasach samodzielnego 'studiowania' mogą się z nim zapoznać ;)) Na pewno będziemy tam zaglądać, a Wy jeśli macie chęci do zgłębiania angielskiego na własną rękę - buszujcie do woli ! ;)) Na stronie znajdziecie ciekawe teksty, video, słuchania i ćwiczenia. Szukajcie tego, co Was interesuje nawigując na górze strony: Skills (rozwija się pasek, którą umiejętność chcecie poćwiczyć), obok Grammar i Vocabulary. Wszystko podzielone na poziomy. Bardzo ją wszystkim polecam! Ćwiczenia można robić on-line lub zapisywać i drukować. Ci którzy mówili, że im czasem mało na lekcjach - korzystajcie :)))
Inni - po prostu sprawdźcie się w profesjonalnych zadaniach 'krojonych' pod egzaminy i certyfikaty.
HIGHLY RECOMMENDED !
HIGHLY RECOMMENDED !
- Extra reading:
- Happiness - level 1 https://learnenglishteens.britishcouncil.org/study-break/graded-reading/happiness-level-1
- Happiness - level 2 https://learnenglishteens.britishcouncil.org/study-break/graded-reading/happiness-level-2
Sprawdź się ! Chętni wysyłają zdjęcie swoich odpowiedzi.
I na razie wystarczy tak obszernego listeningu :))) Mam nadzieję, że Wam się podobało, a po trzech dniach wszyscy mają high hopes and great moods ! 😊😊
Po świętach wracamy do podręczników i regularnego spotykania się on-line. Jeśli będziecie chcieli, od czasu do czasu możemy robić sobie takie 'muzyczne wycieczki'. ;))
Dbajcie o siebie i dużo zdrowia!
Happy Easter ! 😊💚🐰 🐤
Kaja.K 4a Happy Easter for everyone !!!!!!
OdpowiedzUsuńHappy Easter Kaja 😊🐰 I see you are an early bird ;)) 🐤
UsuńSofiia. P 4a
OdpowiedzUsuńNatalia Penier 4a Happy Easter !!❤🐇🐇🐣🐣🐇🐇❤
OdpowiedzUsuńHappy Easter Natalia! 😊🐰
UsuńJestem, Michał K. 5d
OdpowiedzUsuńJestem Jakub M.
OdpowiedzUsuńobecna Julia S. 5D
OdpowiedzUsuńObecna, Iga Żółtańska 5a. Happy Easter for everyone!!!!
OdpowiedzUsuńHappy Easter Iga 🐰 🐤 I guess you're happy today ;))
UsuńHappy Easter ! 😊💚🐰 🐤
OdpowiedzUsuńMartyna B 8b obecna
OdpowiedzUsuńFilip S 8s obecny
OdpowiedzUsuńZofia G. 5A obecna
OdpowiedzUsuńobecny Dawid Jankowski 5a
OdpowiedzUsuńJulia O. 4a wesołych świąt🥧🍹🥗
OdpowiedzUsuńWesołych Świąt Juleczko ;))
UsuńMichał P 5D
OdpowiedzUsuńJestem Emil.F 5d
OdpowiedzUsuńHubert Tarnowski 5D
OdpowiedzUsuńJacob Turton 5A present!
OdpowiedzUsuńKarol Rajner obecny a kawałek tor.blue sky
OdpowiedzUsuńKarol, za mało danych, plus jakaś literówka. Blue sky jest niekończone ;)) Trzeba trochę zawęzić przynajmniej przez podanie wykonawcy. Podajemy pełny tytuł.
UsuńMogę spróbować czy chodziło Ci o ten utwór .. ..?
but I'm not sure.. ;))
https://www.youtube.com/watch?v=VMtarj8Ua0s
Szymon S.
OdpowiedzUsuńMichał Tarnowski
OdpowiedzUsuńObecny Tomek T
OdpowiedzUsuńLinda R. 7B
OdpowiedzUsuńKinga C. 7s
OdpowiedzUsuńTomasz Kędzior 5d
OdpowiedzUsuńAlex B. 7B
OdpowiedzUsuńBartosz.K 7B
OdpowiedzUsuńKuba S obecny 8s
OdpowiedzUsuńMarcelina.K 7b
OdpowiedzUsuńNikola Hanke obecna 5A
OdpowiedzUsuńNina S. 7s
OdpowiedzUsuńSzymon M 8s obecny
OdpowiedzUsuńMarta Błaż 5a obecna
OdpowiedzUsuńIgor B.7s
OdpowiedzUsuńMagdalena.M 7B
OdpowiedzUsuńMarta Radomska 8b obecna
OdpowiedzUsuńPola.J 7b
OdpowiedzUsuńKasia M. 5a obecna
OdpowiedzUsuńobecna Laura S. 5D
OdpowiedzUsuńBruno K. 7B
OdpowiedzUsuńBartek.B obecny 5a
OdpowiedzUsuńAnna D. 4a Happy Easter!
OdpowiedzUsuńHania R. 4a
OdpowiedzUsuńDaryna.P 4a
OdpowiedzUsuńOlek D. 7b
OdpowiedzUsuńLiliana R. 4a
OdpowiedzUsuńHappy easter- Franciszek Gralak 5a
OdpowiedzUsuńHappy Easter Franek 😊🐰 🐤
UsuńObecna,Nadia S. 5D
OdpowiedzUsuńPaula S. 7s
OdpowiedzUsuńJagoda.M 7b
OdpowiedzUsuńKryspin N. 5a obecny
OdpowiedzUsuńPatryk Żurek obecny 5aa
OdpowiedzUsuńDzień dobry Maks.J VD
OdpowiedzUsuńWidzę, że wszyscy w wesołych nastrojach :))) Bardzo się cieszę
OdpowiedzUsuńŚwięta, wolne mimo wszystko... So Happy Easter again to all of you and your families ! 😊💚🐰 🐤
Take care!
obecny,Gabriel O. 5d Happy Easter ! :)
OdpowiedzUsuńobecna estera sabrowska 5d happy easter egg :)
OdpowiedzUsuńMonika B 8B obecna
OdpowiedzUsuńMarika K 8b obecna
OdpowiedzUsuńMaksymilian Bochenek 8s obecny ! "Healthy" Easter !
OdpowiedzUsuńKacper P. 5d
OdpowiedzUsuńJakub Osek 5a obecny
OdpowiedzUsuńFabian.D 5d
OdpowiedzUsuńKacper Zurawek 8B
OdpowiedzUsuńKacper Zurawek 8B obecny
OdpowiedzUsuńOliwia Górecka 8b obecna
OdpowiedzUsuńGrzegorz F. 7s
OdpowiedzUsuńTymoteusz Z. kl 5a
OdpowiedzUsuńDorota W. 5a obecna
OdpowiedzUsuńSzymon S. 5a
OdpowiedzUsuń