A big earthquake - kl. 5a & 5 d

Hi guys :)


We have quite difficult topic today but it also shows us there are worse situations in the world than ours and we are not so unlucky as we might think.  Please open your books on page 62 and the headline is our topic.

 A big earthquake - reading comprehension. 



Dziś mamy dość nieprzyjemny temat, ale dzięki niemu zobaczymy, że są na świecie gorsze sytuacje  i nieszczęścia niż myślimy.  Proszę otwórzcie podręczniki  na stronie 62 i nagłówek  jest naszym tematem lekcji.

  • Then we read aloud.      Potem sami czytamy na głos. Proszę, żebyście naprawdę czytali głośno, to bardzo dużo daje. 
  • Later we do exercises 2 and 3 from the coursebook, same page.
    Potem robimy zadanie 2 i 3 z podręcznika pod czytanką, ta sama strona. 
  • Ex. 3 p. 62 - Take a look at the pictures. Join words from the yellow frame into phrases and match them with pictures. Write and translate phrases into your notebook.

    Zad 3 str. 62 - Popatrz na obrazki, połącz słówka z żółtej ramki w wyrażenia i wraz z tłumaczeniem zapisz w zeszycie.
    + za aktywność - obok imienia w komentarzu podajcie wybrany przykład ;)


HOMEWORK 

Ex. 1/2 p. 60 Workbook
Ćw. 1/2 w zeszycie ćwiczeń dla utrwalenia


** Ciekawostki dla chętnych  😊 
     W razie potrzeby włączcie napisy
     EXTRAs - some videos and cartoons about earthquakes. Enable subtitles if needed.

                                                


                                                

Komentarze

  1. Zofia G. 5A obecna

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem kornel skrzypek 5d

    OdpowiedzUsuń
  3. Tymoteusz Z. kl 5a

    OdpowiedzUsuń
  4. Obecna Nadia S.5D

    OdpowiedzUsuń
  5. Obecna Estera Sabrowska 5D

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. cut finger - skaleczony palec
      earthquake - trzęsienie ziemii
      electricity - elektryczność
      drinking water - pić wodę
      Hubert T. 5D

      Usuń
    2. Great Hubert 👍😊
      drinking water - woda pitna, zdatna do picia

      Usuń
  7. obecna Laura S. 5d

    OdpowiedzUsuń
  8. obecny Tomek Kędzior 5D

    OdpowiedzUsuń
  9. obecna Julia S. 5d

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem,Jakub Sz.5d

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem Emil.F 5d

    OdpowiedzUsuń
  12. Szymon Siundziejew 5a

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem, Michał K. 5d

    OdpowiedzUsuń
  14. Nikola Hanke 5A

    OdpowiedzUsuń
  15. obecna,Maja Rz. 5d

    OdpowiedzUsuń
  16. Obecna, Iga Żółtańska 5a.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kryspin N. 5a obecny

    OdpowiedzUsuń
  18. Obecny Kacper P.

    OdpowiedzUsuń
  19. Patryk Żurek 5a obecny

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. kaaaaroooool jeeeeeeeeeeeest 5555555aaaaaaa

    OdpowiedzUsuń
  22. Franciszek G. 5a obecny-twisted ankle

    OdpowiedzUsuń
  23. broken ankle - złamana kostka

    Michał Skiba 5a

    OdpowiedzUsuń
  24. broken arm - złamana ręka

    OdpowiedzUsuń
  25. obecny Gabriel O. 5D cut finger -skaleczony palec.

    OdpowiedzUsuń
  26. Patryk Żurek. odp na zad. 3str62 - grazed elbow - obtarty łokieć

    OdpowiedzUsuń
  27. Marta Błaż 5a obecna

    OdpowiedzUsuń
  28. Jakub Turtoń 5a broken - złamane (4. - arm & broken)

    OdpowiedzUsuń
  29. Michał Tarnowski Obecny

    OdpowiedzUsuń
  30. Obecny Kacper P.

    OdpowiedzUsuń
  31. Jakub Osek obecny

    OdpowiedzUsuń
  32. obecny michał P 5d

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

A/ an/ some / any - practice. Kl 4a

8b - The Travelling Photographer. Video 1.

Must and mustn't - czasowniki modalne. Kl 5d/ 5a